הוועדה המסדרת התכנסה: הפסד ראשון לקואליציה בדיון הסוער

    אבי רבינא No Comments on הוועדה המסדרת התכנסה: הפסד ראשון לקואליציה בדיון הסוער

    סערה בפתח ישיבת הוועדה המסדרת הבוקר, לאחר שיושבת ראש הוועדה סילמן בחרה להתחיל את הדיון הבוקר ב-8:30 שלא מהסעיף הראשון על סדר היום, שעוסק בהסמכת ועדה לדיון בהצעת הממשלה להאריך את תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המסדרת התכנסה הבוקר (שני) לדון בהסמכת ועדה לדיון בהצעת הממשלה להאריך את תוקפו של חוק איחוד משפחות ובבקשות לפטור מחובת הנחה למספר הצעות חוק של הממשלה.

    יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ עידית סילמן, החלה את הדיון מסעיף ב' לסדר היום, העוסק בבקשת הממשלה להקדים את הדיון בשורה של הצעות חוק, במקום להתחיל מסעיף א' העוסק בחוק איחוד משפחות.

    בעקבות זאת מתחו חברי האופוזיציה ביקורת על ההתנהלות, וטענו לניסיון למחטף. ח"כ שמחה רוטמן כינה את ההתנהלות הזו כ"עבד כי ימלוך". ח"כ יעקב מרגי ביקש מח"כ רוטמן שיגיד במפורש מי זה העבד, וח"כ רוטמן השיב: "עבד כי ימלוך זה נפתלי בנט ונבל כי ישבע לחם זה ליברמן, והדבר הזה מרגיז את הארץ. אתם מקבלים את התחושה הזו מכל מקום, ברחובות ובוועדה".

    ח"כ יעקב אשר: "משהו פה לא עובד נכון. את מביאה אותנו למקומות שלא היינו אף פעם. הנכד שלי הראה לי סרטון שמוציאים אותי מהועדה, ואמר לי: 'מה עושים לסבא?' לא יכול להיות שיטרטרו אותנו בצום, את תעמדי על כך שנבוא ב-8:30, אם צריך גם נהיה ב-6, אבל כל החברים שלך לא נמצאים פה. את הכל את עושה בחיוך. את מתנהגת עם כלי מלחמה לא מקובלים שלא היו פה בבניין הזה".

    ח"כ קטי שטרית אמרה: "חטא היוהרה גורר בעקבותיו עונש ותבוסה. הוא מתייחס להשפלת הזולת, מצד בני אדם שסבורים שאם ינהגו בגסות קרנם תעלה". ח"כ אחמד טיבי העיר בתגובה: "זה חלק גם על הליכוד כשהיה בממשלה".

    מנגד אמר ח"כ ולדימיר בליאק כי מה שקורה בוועדה המסדרת בימים האחרונים הוא עצוב ומביש, ולא משרת את המטרה של חברי האופוזיציה.

    ח"כ גלית דיסטל אטבריאן התייחסה לאיומים על ח"כ סילמן ואמרה כי באותו יום שהיא הואשמה באופן מרומז בהסתה נגד סילמן הדובר שלה היה בחדר מיון, "כי בשבת תרבות מישהו ניסה לתקוף אותי והוא חצץ בנינו. במשך שבוע שלם אני מוצגת בערוץ 12 כמסיתה ויוצרת אלימות. זה הגיע לתקיפה פיזית ולאף אחד לא אכפת. נשות הימין לא זוכות להגנה ולאתרוג לו זוכות נשות השמאל. כשעידית סילמן מותקפת ורבלית כל הארץ רועדת, כשגלית דיסטל כמעט מותקפת פיזית אף אחד לא יודע".

    בעקבות מהומה נוספת שפרצה לאחר מכן, בזמן דבריו של ח"כ עופר כסיף שמחה על כך שנמנעת חקיקה פרטית, החליטה היו"ר סילמן לצאת להתייעצות סיעתית ולאחר כחמש דקות הישיבה חודשה ישר להצבעה על בקשת הממשלה לפטור מחובת הנחה, ושוב פרצה סערה בעת ההצבעה.

    הבקשה הראשונה של הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה בעניין מוניות השירות לא התקבלה. 16 הצביעו בעד ההצעה ו-16 התנגדו. היו"ר סילמן וח"כ יעקב אשר ביקשו דיון מחדש

    על סדר יומה של הוועדה המסדרת:

    א. הסמכת ועדה לדיון בהצעת הממשלה להאריך את תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל.
    ב. בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעות החוק הבאות, לפני הקריאה הראשונה:
    1 .הצעת חוק-יסוד: הממשלה.
    2 .הצעת חוק-יסוד: הכנסת.
    3 .הצעת חוק הכנסת.
    4 .הצעת חוק הביטוח הלאומי.
    5 .הצעת חוק הדיינים.
    6 .הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש.
    7 .הצעת חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב.
    8 .הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה.
    9 .הצעת חוק שירות ביטחון.
    10 .הצעת חוק שמירת הניקיון.
    11 .הצעת חוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות.
    12 .הצעת חוק תכנון משק החלב.
    ג. קביעת ועדה לדיון בהצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום, לשם הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
    ד. הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות ויושבי הראש שלהן.
    ה. הצעה בדבר הרכב ועדות מיוחדות ויושבי הראש שלהן.



    0 תגובות